luni, 13 iunie 2011

Creasta Baraoltului

Cand: 19.05.2011

Cine: eu

Unde: Muntii Baraoltului

Ramas cu gustul dulce-amarui al recentei vizite prin Hetea, m-am decis sa revin. De a'sta data pe alt traseu.
Asa ca, tot in ideea unei ture scurte dar intense, am zis sa fac creasta Baraoltului pe bita, de la Ariusd pana la Sfantu. Asa ca, traseul planuit a fost Sfantu-Valcele-Araci-Ariusd-hopa sus pe creasta-Hetea-Valcele-Sfantu. Adica spre 60 de km, cu ceva diferenta de nivel.

Spre Ariusd

Oltul, cu Piatra Mare pe fundal

Ariusd

Din Ariusd, cu niscaiva grutati am gasit drumul care de-a lungul Oltului si care merge -bag de seama- la Podu' Olt. De undeva de la portiunea mediana a drumului se urca sus pe creasta. Eu am urcat mai repede decat ar fi trebuit, asa incat am balaurit mai bine de o ora, pana l-am sunat pe 'nea Misi la Salvamont sa ma lamureasca putin. Caci, evident, n-aveam chef sa fut tura.
Si deci
In Persani se pune de-o furtuna


Creasta e draguta, se vede fain in toate partile. Partea naspa e ca de pe un varf pe altul trebuie coborat destul si apoi urcat la loc, astfel incat am bagat la push-bike de mi-au sarit ochii.






Partea draguta a fost apusul, pe care l-am prins in toata maretia sa. Partea proasta e ca, negasind marcajul am mers pe creasta matematica. Dar cum se intuneca de zor si nici drumul sigur nu-l cunoasteam nu m-am mai dus la Hetea, am coborat mult spre inapoi o vale faina, pana aproape de Araci. Daca mai aveam o ora buna de lumina, poate reuseam sa parcurg traseul dupa cum mi-am propus. Asa ca m-am vazut nevoit ca de la Araci sa ma-ntorc tot pe asfalt acasa.
Din nou, voi fi nevoit sa revin cat de curand. Poate vom face intreaga creasta.
Pana atunci, spor la pedalat!

2 comentarii:

  1. Fain. Interesant ar fi de facut creasta Baraoltului de la Ariusd la Hatod. Eu fiind cursierist de meserie, am sa o fac pe jos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca ai nevoie de companie/ghid (in masura in care m-as putea identifica cu unul), da de stire. Te insotim cu placere!

    RăspundețiȘtergere